Cod vestimentar sau un cod de stres: de ce oamenii ar trebui sa adopte o tinuta decenta la munca?

 

Pentru unii oameni, ce poarta la locul de munca este cel din ultim gand atunci cand se pregatesc pentru inca o noua zi plina de activitate. Insa, pentru altii, gasirea unui echilibru perfect intre practic si profesionist poate fi o preocupare constanta si un disconfort zilnic.

Daca este sa tinem cont de tendinte, atunci ar trebui sa avem un cod vestimentar pentru fiecare local in care am merge, pentru fiecare eveniment la care am participa si pentru fiecare activitate pe care o desfasuram in casa sau pe langa curte. Intr-un mod sau altul, codul vestimentar are un impact asupra productivitatii la locul de munca si la sustinerea moralului intregii echipe. De ce? Ca urmare a unei conduite, cei mai multi sunt de parere ca locul de munca este mediul in care ne dezvoltam personal si trebuie sa aratam profesional.

Congresul Sindicatelor din Romania a sustinut intr-un comunicat ca „nimeni nu se poate afisa la locul de munca in colanti, insa cu o cravata. Angajatii trebuie sa faca tot posibilul sa se adapteze conditiilor vremii pentru a-si gasi cele mai confortabile haine, care sa fie decente si sa ofere un plus de etica organizatiei. Bineinteles ca la munca poti veni in rochii, in fuste, precum in pantaloni cu o alura clasica”.

Valul de caldura iti spune ce haine sa porti la locul de munca

Locul de munca cosntituie o forta care te face mai fericit si mai eficient? Atunci trebuie sa te tratezi corespunzator si sa te imbraci cum se cuvine. Pentru femeile moderne se impune un stil cat mai confortabil, mai ales pentru cele care au de realizat comisioane sau activitati ce implica si munca pe teren. Bineinteles, eleganta isi poate spune oricand cuvantul atunci cand vine vorba de rochii office, de tinute compuse din fusta si camasa sau atunci cand un bolero pare ca schimba intreaga tinuta a unui costum compus din pantalon lung si camasa.

In schimb, barbatii moderni pot purta in aceasta vara si pantaloni de trei sferturi, iar in picioare pot accesoriza mocassini, pantofi sport sau o pereche de pantofi clasici. Pe piata din Romania sunt o multime de magazine online care promoveaza tinute pentru mediul de lucru, iar dyfashion.ro este preferatul tinerilor cu varste cuprinse intre 20 si 35 de ani. De ce? Accesibilitatea plasarii comenzilor, produsele conforme cu specificatiile si detaliile de pe site, precum si preturile modice fac ca intreg circuitul de la comanda si pana la livrare sa fie extrem de usor.

Pastreaza un stil casual la locul de munca

Popularitatea locului de munca defineste si un stil aparte de vestimentatie ce necesita a fi suplimentat si de unele accesorii. De exemplu, atunci cand esti la un loc de munca la birou trebuie sa iti demonstrezi tie ca poti sa adopti un stil flexibil si cat mai liber al hainelor. Nu iti alege haine elegante doar pentru ca arata bine! Cumpara si accesorizeaza ceea ce te face sa te simti confortabil, iti vine bine si este dintr-un material lejer, ce ii permite pielii corpului sa respire, mai ales ca zilele urmatoare se anunta si un val puternic de caldura.

De fapt, unele studii sustin ca oamenii sunt fericiti daca se imbraca intr-un stil casual la locul de munca, fapt argumentat si de peste 49% dintre femei.

„Majoritatea femeilor angajate in domenii financiare, de publicitate, la resurse umane sau la servicii clienti obisnuiesc sa se imbrace numai in tinute lejere, ce consta in rochii vaporoase, rochii de vara, ce sunt confectionate din satin, dantela sau dintr-un amestec de poliester si bumbac, pentru ca de aceste materiale are nevoie corpul pentru a se misca. La fel de bine, doamnele nu uita cat de comode si importante sunt fustele, in conuri, in pliuri, evazate sau sub forma de clopot, in clos sau drepte, pentru ca orice tricou, camasa sau bluza se poate asorta perfect”, dezvaluie managera unei companii de plasare a fortelor de munca.

Este atractiv pentru majoritatea angajatelor sa incerce o tinuta cat mai confortabila pentru a incuraja oamenii sa se simta liberi in miscare, dar si pentru a-i indemna la o tinuta curata, corecta si decenta pentru un loc de munca.

O companie devine si mai atractiva si cu un prestigiu ridicat daca implica in regulamentul de ordine interioara o tinuta casual, insa decenta. Este destul de important ca angajatii sa aiba libertatea alegerii unei tinute, menita sa exprime starea de spirit, fiind si un argument destul de bun pentru care un cod vestimentar mai putin restrictiv sa fie adoptat intr-o companie.

Citeste ghidul vestimentar ideal pentru fiecare ocazie

O cina de afaceri sau o petrecere a companiei impune o tinuta. Nu trebuie sa abordam o tinuta provocatoare si sa nu fim luate in serios atunci cand dorim sa ne exprimam si nici nu trebuie sa punem in avantaj ceea ce detinem. Codul vestimentar pentru astfel de evenimente se include in categoria smart – casual, tocmai pentru ca trebuie sa pastram in continuare alura profesionala.

O multime de guru ai fashion-ului sugereaza ca femeile pot purta si pantaloni, o rochie casual sau o fusta imbinata cu o bluza eleganta pentru o petrecere in companie. Barbatii, pe de alta parte, sunt sfatuiti sa ramana la o pereche de pantaloni kaki, o camasa cu guler si mocassini. Daca arati profesional, arati iscusit!

Interviul impune si el un cod vestimentar. De regula, un interviu de angajare poate insemna o reusita personala si profesionala. Pentru o prima impresie buna, specialistii in design vestimentar spun ca trebuie sa ne decidem la o rochie office, un costum standard sau o camasa si un pantalon la dunga. Nu este musai sa mizam pe un pantalon traditional, tocmai pentru ca in comertul online sunt o multime de modele pe care le putem purta in ideea de a arata moderni, la un pret modic.

Tinuta pentru viitorul loc de munca trebuie sa reflecte disciplina si sa arate cat mai ilustru. Daca sunteti in cautarea unui loc de munca si urmeaza sa va intalniti cu directorul de resurse umane, atunci respectati compania, standardele acesteia, precum si codul vestimentar dupa care se imbraca si colegii. Un costum din doua piese tinde sa fie in continuare standardul pentru cele mai multe corporatii.

Doamnelor, este mai bine sa va evidentiati profesionalismul cu ajutorul unei tinute din doua piese, o tinuta moderna si profesionala sau muteti miza pe rochiile pana la genunchi, extrem de lejere, elegante, ce inspira numai productivitate.

Accesorizate cum trebuie, nu prea sofisticat si aproape de chitch, bijuteriile sau ceasurile nu trebuie sa aiba dimensiuni mari, insa oricand se poate miza pe cercei sau bratari lejere si frumoase. De exemplu, un ceas ar fi suficient pentru a completa o tinuta din doua piese, atat pentru barbati, cat si pentru femei, si va arata valoarea de profesionalism pe care o detineti.

 

Pur si simplu, trebuie sa prindeti mai multa incredere in voi si sa contati pe un magazin special creat pentru nevoile voastre de a fi la curent cu moda si de a gasi imbracaminte comoda, eleganta sau sport, precum si o multime de alte accesorii ce merita sa fie cinstite impreuna cu evenimentul la care participati. Pentru oricare dintre aceste nevoi, va spunem ca DyFashion este raspunsul vostru!

Ultimele știri

Produse vizualizate recent

    Angle up icon